Jak si zvýšit sebevědomí ještě dnes

By
0

Vytvořte si seznam úspěchů

Klidně všeho nechte a vezměte si tužku a papír. Usaďte se pohodlně do křesla a na papír nalinkujte dva seznamy. Do prvního začněte vypisovat vaše silné stránky a do druhého vaše úspěchy. Nespěchejte. V depresivním období se může stát, že vás rychle nic nenapadne, a proto je důležité nespěchat. Rozhodně silné stránky i úspěchy máte. Může to být dostudovaná vysoká škola, to, že se staráte sama o dítě, to, že umíte naslouchat a jste empatická. Nebo jste zvládla v práci náročný úkol, naučila se vyšívat, vařit a tak dále. Seznam si nechte na očích a co nejčastěji se na něj dívejte.

žena

Pěstujte originálnost

Neříkejte si věty typu „nezvládnu to“. Věřte, že každý člověk je originál, něco umí a v něčem je výjimečný. Každé ráno se na sebe podívejte do zrcadla a zakažte si negativní poznámky. Místo toho se těšte na nový den a řekněte si, že všechny překážky a nesnáze zvládnete.

Najděte svůj styl oblékání

Noste oblečení, které vám padne a cítíte se v něm dobře. A to myslíme i spodní prádlo, které není na první pohled vidět. Vytahané kalhotky a zapraná podprsenka vám na sebevědomí moc nepřidá. 

Jezte zdravě

I když se to nezdá, strava má na naši psychickou pohodu obrovský vliv. Hlídejte si přísun všech vitamínů a minerálů. Dbejte na dostatek ovoce, zeleniny a co nejčastěji do jídelníčku zařaďte: kysané mléčné výrobky, mořské ryby, ořechy, semena, kvalitní libové maso a zdravé tuky.

Zacvičte si

Cvičení přináší rovnou dva bonusy. Vyplavují se po něm endorfiny, což jsou hormony dobré nálady a ještě uděláte něco pro své zdraví a figuru. Jestli jste unavená, bohatě postačí procházky v přírodě.

žena

Pěstujte sociální kontakty

Buďte s přáteli, pozvěte maminku na oběd a o víkendu navštivte prarodiče. Ve společnosti se vám sebevědomí ihned zvýší, protože pocítíte, že vás vaši blízcí mají upřímně rádi. A to takovou, jaká jste.

Co ještě dělejte:

  • snažte se být tady a teď, naplno v přítomném okamžiku
  • spěte 7-8h denně
  • udržujte doma pořádek
  • najděte si čas na své koníčky
  • buďte kreativní (malujte, šijte, háčkujte)
  • občas zkuste něco nového, vyjděte ze své komfortní zóny a přijměte nové výzvy
  • obklopte se pozitivními lidmi